Başlangıç > Göçmenlik üzerine > Andrew ile 24 saat

Andrew ile 24 saat

Andrew 59 yaşında. Doğma büyüme Melbourne’lü. Okyanus kıyısında, şehir merkezine 1,5 saat uzaklıktaki Ocean Grove’da yaşıyor.

Çıkmış olduğu dünya turunda Kayseri’den gelip, İstanbul üzerinden Paris’e gidecek. Uçuşları arasında 1 gün süre var. Internet üzerinden tanışıyoruz. Gel seni misafir edeyim diyorum. Benim de soracağım çok soru var zaten kafamda.

Laf lafı açarken ee nasıl yolun düştü buralara, kontratla mı geldin ? diyor. Yoo, Avustralya’ya gittim, tekrar gitme niyetim de var ama ben buralıyım diyorum. Ufak bir şaşkınlık anı yaşanıyor. Avustralya o kadar kozmopolit bir ülke ki ne isimden ne aksandan kimse kimsenin Avustralya’lı olup olmadığını anlayamıyor.  Beni burada kısa bir süreliğine çalışan Avustralya’lı expat sanmış.

Açıkcası onun da aksanı pek Aussie değil. Söylememiş olsa ben İngiliz olduğunu tahmin ederdim. Aksan konusunda ben de sıkıntı çekiyorum hele İrlandalıların anlaşılması çok zor diyor. Neyse yanlız değilmişiz bu konuda.

Seyahate çıkarken köpeğini komşuya emanet etmiş. Ne kadar süre bakacağız ? diye sorduklarında 5 ay cevabını vererek komşusunu dumur etmiş. Bu Aussie’ler kadar gezen millet var mıdır dünyada bilemiyorum. Memleket uzak ya bir çıktılar mı 5-10 ülke dolaşmadan geri dönmüyorlar. Yanında sadece 1 adet sırt çantası var. Tek çift ayakkabı ile evden uzakta 5 ay geçirecek ve Kuzey-Güney yarımküredeki ülkeler arasında, değişen mevsimlerde mekik dokuyacak. Çok yürüyeceğim, bu ayakkabılar eskidiği yerde atıp yenisini satın alırım diyor.

Bu kadar ülke gezmişsin hangisinde yaşamak istersin sorusuna verdiği cevap ilginç. Avustralya’da yaşamaktan pek memnun çünkü doğası çok hoşuna gidiyormuş. Yaşamak istemeyeceğim tek yer İngiltere çünkü İngilizlerden hiç hoşlanmıyorum diyor. Hoppalaaa onlar sizin atanız değil mi ? 6 ay orada yaşadım zor kaçtım diyor.

Biraz iş konularını konuşuyoruz. Cincinnati’li zengin bir çiftin Avustralya’daki dairelerini belli bir komisyon karşılığı kiraya veriyormuş. Şehir merkezindeki kendi evini de kiraya verip daha ucuza okyanus kıyısındaki bir eve taşınmış. Aynı zamanda proje yönetimi dersleri ve danışmanlığı veriyor. Ben haftada 3 gün çalışıyorum sana da 2-3 gün çalışacağın bir iş bulmanı tavsiye ederim diyor. Haftada 3 gün 7 ay boyunca çalışıp 5 ay gezme fikrinin bana da cazip geldiğini iletiyorum (ama içimden deli mi ne diyorum).

Andrew oldukça konuşkan bir insan. Saatler süren sohbetlerimiz esnasında sanırım sen Avustralya hakkında benden çok şey biliyorsun, gelince mutlaka telefon numaranı ver, danışmak istediğim bir konu olursa seni ararım diyor. Canberra’daki arkadaşım da aynısını söylemişti. Anlaşılan teorik bilgi tamam ama pratik konusunda eksiğim var 😉

Akşam yemeğimizi yerken merak etmeyin diyor. Kim bilir ne zaman benim dünyanın öteki ucundaki evimde, aynen bunun gibi bir akşam yemeğinde, benim pişirdiğim kanguru şişleri yiyor olacağız.

Kim bilir ?

  1. Ceyda
    Aralık 13, 2015, 10:02 pm

    Merhabalar. Oncelikle böyle kapsamlı bir blog hazırlayarak biz niyetlileri daha da güdülediğiniz için çok teşekkür ederim:) Teorik planımızı yaptik mart’taki ielts’e hazirlaniyoruz. Şimdilik surecimiz bundan ibaret.Andrew la nette tanistiginizdan bahsetmissiniz, ingilizce pratik sitesi mi yoksa sosyal bir ağ mı? Bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

    • Aralık 14, 2015, 3:19 pm

      Merhaba Ceyda,
      Andrew ile couchsurfing sitesinde tanışmıştık. Sınavda başarılar dileklerimle …

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

