Bankacılar

Sohbet açmanın bazı kuralları var. Mesela kız istemeye giderken havalardan açılır genelde sohbetler.

Ya da şehirlerarası otobüste yan koltukta oturan amca “sen de mi … şehrine gidiyorsun” diye lafa girer (amcanın yol boyunca susmayacağının göstergesi)

Bizim konular genelde bunlarla sınırlıdır. Bu işin uzmanı bence Amerikalılar. Amerika’da alışveriş yaparken mağazalarda satış görevlileri yanıma gelip “yardımcı olabilir miyim ?” diye sorduklarında ben genelde “teşekkürler, bakınıyorum” derdim. Bu durumda “herhangi bi sorunuz olursa bana sorabilirsiniz” gibilerinden bir cevap verip uzaklaşırlardı.

Sonra etrafımdaki Amerikalıların satış görevlileri ile olan diyaloglarını uzaktan takip ettim;

– Merhaba, yardımcı olabilir miyim ?

– Evet, kızımın doğum günü  için bir hediye bakıyorum.

– Kızınız kaç yaşında ?

– 4 yaşına basmak üzere

– Harika bir yaş. Bu yaşlarda hediye seçeneği o kadar geniş ki. Ancak babası ile aynı hediyeyi almamaya dikkat etmelisiniz.

– Malesef kızım 2 yaşındayken babasını kaybettik.

– Aman Tanrım. Çok özür dilerim, bunu duyduğuma çok üzüldüm.

– ….

Ben 2 saniyede gönderdiğim satış elemanı ile bu müşteri halen ne konuşuyor diye merak ederken sohbet bu şekilde 10 dk. devam eder.  Olayın gerisinin nasıl geliştiğini Amerikan romantik filmlerinden biliyorsunuz.

Bu boyutta bir iletişim hem dil becerisi, hem kültürel empati gerektiriyor. Bu iletişim kurallarını çözemeyen göçmenler için çevre yapmak kolay değil. Ayrıca bizim toplumda tanışmak amaçlı açılan sohbetlere de pek iyi gözle bakılmaz.

Tüm bunları anlatmamın sebebi, ilişki geliştirme konusunda sıkıntı çeken insanlara yeni bir yöntem önermek.Bankadan Avustralya Doları (AUD) çekin ! (Daha önceki AUD tecrübemi buradan okuyabilirsiniz)

– Merhaba 2 gün önce AUD çekmek istediğimi iletmiştim.

– Evet, zarfınız geldi. Sayenizde AUD görmüş olduk

– Diğer şubedeki arkadaşlar da öyle söylemişlerdi  🙂

Paraları sayma makinasına koyuyor. Makina parayı tanımadığı için saymıyor. Bunun üzerine elle saymaya başlıyor.

– Bunların sahtesi olmaz heralde ?

– Sanmam gerçek gibi duruyorlar

– Siz gittiniz galiba daha önce ?

– Evet, geçen sene gitmiştim

– Kaç saat sürüyor yol ?

– 20 saat

– Sigara içiyor musunuz ? O kadar yol sigarasız da geçmez

– Yok içmiyorum. Zaten orada sigara pahalı, içen de gidince bırakıyor.

– Nasıl bir yer ?

– Valla Antalya gibi. Deniz felan var ?

Kanguru konusu açılacak iken cep telefonum çalıyor. Boş elle dolarları alıp, kaşla da selam verip çıkıyorum.

Haftaya Melbourne’e gidiyorum.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

