Başlangıç > Göçmenlik üzerine > Bugün bayram erken kalkın çocuklar

Bugün bayram erken kalkın çocuklar

Uçakta yanıma Necati abi düşüyor. Abim 40 sene önce Türkiye’den göç etmiş. Kızları Melbourne ve İstanbul’da yaşıyor bir ayağı orada bir ayağı burada. Konuşmayı çok seviyor, iyi sohbet ediyoruz. Tarhanası gümrük kontrolüne takıldığı için Tullamarine havalimanında yollarımız ayrılıyor. Hayır duaları için çok teşekkürler, abime buradan selamlar.

Uçakta saatlerce uyuyup üzerine bir gece uyku çekince jet lag diye bir şey kalmadı.

Bugün ANZAC günü Avustralya’nın resmi tatil günü. O kadar erken uyandım ki şafak seremonisine yetişebilirim ama acele etmiyorum. 9 ‘da Flinders street’ten başlayan yürüyüşe yetişiyorum. Harika bir güneş var. Fazla turist modunda olmadığım için birkaç fotoğraf çekip günü botanik parkı ve Yarra kıyısında yürüyerek bitiriyorum.

 

Sydney’de kaldığım evden bahsetmiştim. Burada da kaldığım yer pek farklı değil. Ev sahibi yeni bir klima almış. Her türlü alet edevat var ama adamda montaj becerisi yok. Ver kardeşim diyorum. Çekiç uzat, tornavida uzat, matkabı ver derken işlem tamam. Ancak klima çalışmıyor çünkü kaldırmadığı için sigorta atıyor. Eleman gidip bir makara tel almış. Baktım ki sigorta sistemi de evin yapıldığı 1960’lardan kalma etrafına tel sarılan türden. Ben 70’lerde doğduğum için bu sistemi bilmiyorum kusura bakma deyip onun tamirine karışmıyorum. Ne olur ne olmaz yangın çıkar tüm evi yakarız sonra başımıza kalır.

Biraz bekar yemeği yapayım diye Coles’a gittim ancak domatesin kilosu bizim paramızla 14TL. Yeşil biber de yok ancak dolmalık yeşil biber bulabiliyorum onlar da iri iri. Neyse ki fotoğraf çekmek bedava en azından domateslerin fotoğrafını çekebildim.

Bildiğin domates bir özelliği yok

Bildiğin domates bir özelliği yok

 

Reklamlar
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: