Başlangıç > Göçmenlik üzerine > Melbourne’de yağmurlu bir gün

Melbourne’de yağmurlu bir gün

Günün %80 ‘i yağmurlu geçecekmiş hava durumuna göre. Aksi gibi iş görüşmemin olduğu güne denk geliyor. Takım elbise giysem yağmurda mahvolacak. Internetten biraz araştırma yapıyorum. Görüşeceğim firma smart casual giyiniyormuş. Güzel, kanvas pantolon – gömlek kombinasyonu yaparız. En azından kirlenirse kanvas pantolon kolay yıkanır kuru temizlemeciye para vermem.

Sabah yağmur altında evden çıkıp görüşeceğim şirkete gidiyorum. Neyse ki görüşme fena geçmiyor. Eleman sen buraya yeni geldin ülkende innovatif bir fikir varsa söyle gerçekleştirebiliriz burada diyor. Hayrola yoksa şirket mi kuracaksınız diyorum. Hayır ama burada bana hedef veriyorlar, hedeflerle çalışmak beni strese sokuyor diyor. Buranın insanı pek stres sevmiyor.

Görüşmeden çıkınca biraz şehir merkezinde dolanıyorum. İstanbul’da yağmur demek, çamur demek, bütün taksilerin aynı anda trafiğe çıkması ve trafiğin içinden çıkılmaz hale gelmesi demek. Burada ben yağmurdan korkarken baktım ki şehir yağmur yağarken daha güzel.Hem yeşilin güzelliği ortaya çıkıyor hem de bir dinginlik geliyor ortalığa. Birkaç fotoğraf çektim ama eve gelince baktım fotoğraflar o atmosferi yansıtmamış. Beğenmeyip sildim hepsini.

Akşam üzeri başka bir arkadaşla buluşacağım. Bu yağmurda akşama kadar nasıl vakit geçer diye düşünürken google’dan baktım şehir kütüphanesi yakın görünüyor. Girdim kütüphaneye, bolca oturacak yer ve çalışma masaları var. Bir tane şehir rehberi bulup nerde ne varmış biraz araştırdım. Kütüphanede ücretsiz wi-fi hizmeti de var. Şehir meydanı da yine ücretsiz wi-fi kapsama alanında. Bağlantı hızı da oldukça iyi Türkiye ile görüntülü görüşme yapabiliyorsunuz. Biz Türkiye’de internete para verip üstüne sadece devletin belirlediği sitelere girebiliyoruz. İlginç bir tezat (Bir aralar Beyoğlunda ücretsiz internet vardı ama kaldırmışlardı nedense)

Burası pahalı bir şehir evet ama bazı şeylere de hiç para vermiyorsunuz. Mesela basit sağlık hizmetleri şimdilik ücretsiz ama bir katılım payı uygulaması tartışılıyor. Ücretsiz Wi-fi birçok yerde bulabiliyorsunuz. Su için meydanlarda çeşmeler var. WC’ler de birçok yerde var ve hepsi ücretsiz. City circle tram ücretsiz. Müzeler, sergiler genelde paralı değil. Müzelerdeki emanet bankoları da para almıyor. Ulaşımda günlük $7 verdiğiniz zaman şehrin büyük kısmını kapsayan 1. bölge içinde tüm ulaşım araçlarına sınırsız indi-bindi yapabiliyorsunuz.

Akşam buluşmamız da tamamlanınca yolda dönerken pantolonun paçalarına bakıyorum. Bütün gün yağmur altında dolaşmama rağmen bir tane çamur lekesi bile yok. Takım elbiseyi giysem olurmuş.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

