Saat farkı

Türkiye’de ne olursa burada çok geç haberim oluyor. Tamam internet var ama saat farkı da var.  Fenerbahçe şampiyon olduğunda ben mışıl mışıl uyuyordum. Bir gün sonra tesadüfen Türk kebapçının önünden geçerken çalışanların konuşmalarından öğrendim.

İnternet sitelerinden baktım Türkiye’de 1 Mayıs yine bol TOMA’lı geçmiş. Burada acaba ne oldu diye gazeteleri karıştırdım ama herhangi bir haber bulamadım. Oysa yakın zamanda kapatılan otomotiv fabrikalarının işçileri için güzel bir dayanışma günü olabilirdi. Protesto kültürü mü eksik ne ?

Akşam evsahibim Kieren gelince soruyorum. Burada protesto olmaz. Sağ kültür çok yerleşik, protestocuya komünist gözüyle bakarlar. Zaten ülke zengin işten çıkan gider başka iş yapar ne iş yapsa para kazanır diyor. Ama hazır yiyorsunuz diyorum. Üretmeden sonunuz Yunanistan gibi olur. Gerçi olursa da biz göremeyiz heralde.

Sabah havayı güzel görünce google maps’ten bulduğum eve yürüme mesafesinde olan Edwardes Park’a yürüyorum. Parkta bisiklet süren bir amca bana günaydın diyor. Bu amca dışında pek selam sabah veren yok. Genelde insanlar önüne bakarak geçiyor. Amerikalılar bu konuda biraz daha insancıl gibi. Yaya geçidinde karşıdan gelirken bile “what’s up ?” diyen olmuştu bana. Hello anlamında demiştir umarım başka anlamları da var malum.

 

Bir tablelada ördekleri beslemeyin diye yazı yazmışlar ama burada gördüğüm hayvanlar ördek sürüsüne karışan provokatörler olsa gerek. Zamanlama manidar.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

