Posta

Postacılar baştan aşağı fosforlu yeşil giyiniyor. Elektrikli bisiklet veya motorsiklet ile dolaşıyorlar. Araçlarının üzerinde yeşil üçgen şeklinde bir bayrak sallanıyor.

postman

Her evin bahçe girişinde posta kutuları var. Seyrediyorum, hemen her eve sırasıyla uğruyorlar. Burada bir posta merakı var ki postacılar kesinlikle işsiz kalmaz.

Bizim eve gelen postalar girişteki masanın üzerine birikmiş. Kime ne gelmiş diye bakıyorum. Adres doğru ama kişiler farklı. Mr. Dut Kak, Mr. Adrian Burge, Mr. Andrew Okello, Mr. Santo Chiodo …

Kim bunlar diye soruyorum ev sahibine. Bilmiyorum benden önce kalanlar heralde diyor.

Bana bankadan bir posta geliyor. Yurt dışından size para geldi, şu hesabınıza yatırdık, şu kadarını komisyon olarak kestik diye mektup göndermişler.  Biliyorum, gönderen de alan da benim zaten. Bankaya soruyorum. Her para gelişinde mektup gönderiyoruz prosedür böyle diyorlar.

Burada çalışmak için işverene vergi numaranızı iletmeniz gerekiyor. Yoksa en yüksek dilimden vergilendiriliyorsunuz. Vergi numarası için internetten başvuru yapıyorum. Her türlü kişisel bilgi adım adım giriliyor. Son ekranda teşekkürler, numaranızı size posta ile göndereceğiz yazıyor. Her türlü bilgimizi verdik zaten, numarayı ekranda gösterseniz olmaz mı ? Yok, prosedür böyle.

Artık sokakta postacı görünce, acaba bize mektup var mı diye hafiften bir heyecan duyuyorum.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

