Kore günü

Soma faicasından dolayı bir süredir yazamıyorum. Yazmayınca birikiyor, birikince yetişemiyorum. Hayatını kaybedenler için çok üzgünüm. CNN ‘de Amanpour ile Davutoğlu’nun röportajını seyrettim. Davutoğlu bu tür olayların tekrarlanmaması için her türlü önlemi alacağız diyor. Klasik politikacı cevabı. Malesef bu ilk kaza değil, son da olmayacak hepimiz biliyoruz.

Hafta sonlarını sevmiyorum. Mevsim yaz olsa aktivite belli. Doğru plaja ya da pikniğe. Ne var ki bu hafta sonu hava soğuk olmasa da güneş yok. Mevsim değişmesine rağmen sıcaklıklarda belirgin bir düşüş olmuyor. Buna rağmen ağaçlar yapraklarını döküyorlar. Bizim bildiğimiz kış gibi bir kış olmayacak galiba burada.

Sabah kalkınca günün planını yapmak için internete bakıyorum. Şehir merkezinde Kore günü var. Fıkra gibi ama bir Türk, bir Amerikalı, bir Portekizli, bir Avustralyalı (babası İtalyan annesi İstanbullu Rum), iki Koreli buluşmak üzere sözleşiyoruz.

Fed square’de köpek etinin yasaklanması için bir protesto gösterisi var. Melbourne’de her türlü uzakdoğu yemeği bulabiliyorsunuz. Acaba köpek eti satan yer de mi var ? Ben de yasaklanması adına bir imza verip, TOMA’lar gelmeden hızla protesto alanından uzaklaşıyorum.

Kore günü Sydney’de yapılıyormuş ama Melbourne’e ilk kez geliyor. Katılım gayet iyi. Ben meydanı ilk kez bu kadar kalabalık görüyorum. Aralıklarla farklı programlar sahneye çıkıyor. Kore müzikleri, danslar, yemek tanıtımları, ücretsiz yemek ve içecek tanıtımları ile başarılı bir organizasyon olmuş.

Nerede bir uzakdoğu lokantasına gitseniz mutlaka çekik gözlü müşteriler görürsünüz. İstanbul için de aynısı geçerli. Bu arkadaşların farklı kültürleri tanıma, farklı yemekler deneme gibi bir dertleri kesinlikle yok. Yemek tadımı için sıraya giriyorum. Sanki Şangay’ın yarısı gelip önümde sıraya girmiş. Biraz destur verseler ben de tanıyacağım uzakdoğu kültürünü.

 

Yemeklerin fotoğraflarına bakıp ismi de ilginç olan bibimbap yemeyi gözüme kestiriyorum. Ayak üstü yediğim için fotoğrafını çekemedim ancak aşağıda internetten bulduğum bir fotoğraf var. Bizim pilav üstü dönerin biraz çeşitlendirilmiş hali diye düşünebilirsiniz. İnce pirinçlere halen alışamadım. Bizim pilavların tadını vermiyor.

 

Vietnam esnaf lokantasında yediğim Pho’yu çok daha tavsiye ederim. Pho’nun 15 kadar çeşidi var. Ana malzemenin içine seçiminize göre tavuk, et, balık gibi malzemeler ekleniyor. Sulu olduğu için yemesi biraz zahmetli ancak aşırı derece doyurucu. Ben bir tabağı bitiremedim. Yanında gelen soyaları salata sanmıştım ancak üstüne atarak beraber yemek gerekiyormuş.

Aramızda bir tek Avustralyalının arabası var. Portekizli ile birlikte bizi kampa great ocean road’a götürmesi için gaza getirmeye çalışıyoruz. Operasyon başarılı olursa çok güzel doğa fotoğraflarıyla dönmeyi planlıyorum.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

