Başlangıç > Göçmenlik üzerine > Avustralya’da iş bulmak

Avustralya’da iş bulmak

Hiç yazmak istemediğim bir konu ama yazmak istemediğim konular genelde daha çok okunuyor.

Yazmak istemiyorum çünkü birincisi bu konuda zaten çok sayıda kaynak var. İkincisi ise herkesin şartları birbirinden farklı.

Bu yüzden internetten aldığınız bilgilere, görüştüğünüz insanlardan duyduklarınıza, özellikle de bana kesinlikle güvenip planlama yapmayın. Ben bunu denedim oldu diyenin önerisine fazla güvenmeyin, o yaklaşım işe yaramaz diyenin sözüne inanıp denememezlik yapmayın. Bu yolda açılana kadar her kapı çalınacak. Bu kural bir.

Avustralya devletine ait sitelerde yetenekli işgücü açığı (skills shortage) dan bolca bahsedilir. Bu şüpheyle yaklaşılması gereken bir ibaredir. IT özelinde belirtecek olursak çıkan her ilana 100’den fazla başvuru gelir. Bunlardan ortalama 4 kişi iş tanımına birebir uyar. Yani eleman bulamama gibi bir sorun yoktur.

Çalışma ve tatil vizesi, işyeri sponsorluğu, eyalet sponsorluğu, bağımsız göçmen vizeleri, hatta öğrenci vizeleri bile çalışma imkanı sağlar. Turizm, öğretim ve bu vizeler Avustralya için iyi gelir kaynağıdır. Bunları vermekle ülke bir şey kaybetmez. Aksine yurtdışında kazandığınız parayı bu pahalı ülkeye akıtmanız devletin işine gelir. Sonuçta vize vermekle size iş garantisi sağlamadığı gibi işverenlere de ucuz işgücü ve seçme özgürlüğü sağlanmış olur.

Bu sebeple pazar rekabetçidir. İşverenlerde eleman alıp eğitimine yatırım yapayım mantığı yaygın değildir. Çünkü piyasada istenen özellikte eğitimli eleman bulmak daha kolaydır.

İş ilanlarında fazlaca detay talepler gelebilir. Şu sertifikası olsun, şu kadar yıl bu konuda çalışmış olsun gibi istekler sıralanır. Yani ayakkabıyı hazırlar, ona uyacak ayak ararlar. Vize almak 1 zorsa iş bulmak 10 zordur.

İş ilanlarını gözden geçirip kaç tanesininin profilinize uygun olduğunu tesbit edin. Her tanım uyuyor, sadece sertifika eksik ise imkanınız dahilinde edinmeye çalışın.

1 haftada iş bulan var, 6 ayda bulan var, hiç aramayıp yurtdışından hazır teklifle gelen var. İş bulma süresi çok değişkendir. Eğer işsiz olarak ülkeye geliyorsanız ortalama süre olarak kabul edilen 6 ay işsiz kalmaya, hatta daha fazlasına moral ve finansal olarak hazırlıklı olmakta fayda var. Haftalık maliyeti kişi başı $350 olarak hesaplayabilirsiniz. Aile olursa ortak giderler olacağı için daha düşük olur bu rakam.

Biraz karamsar mı oldu ? Riskleri bilin ama iyimser olun. Ülkenin işsizlik oranı %5 civarında. Eninde sonunda bulacaksınız merak etmeyin.

İşler genelde 3 yoldan gelir ;

  • Networking : Tanıdığınız yoksa edinmeye başlayın. İş bulursanız kimsenin yüzünü kara çıkarmayın yoksa network’ü tekrar kullanma imkanınız kalmaz
  • Direk başvuru : Çalışmak istediğiniz firmaları belirleyip internet sitelerinden başvuru gönderin. Genel başvuru kavramı pek yaygın değil. Listelenen açık pozisyonlara bakıp onlara göre özgeçmiş hazırlamanız gerekecek.
  • İş ilanı ve recruiter vasıtasıyla gelen işler : İşlerin çoğu bu yol ile gelir ama en zahmetli yol da budur. Özgeçmişinizi işe uygun bulan recruiter size telefon eder. Telefon sohbeti sonrası kekeme olmadığınıza kanaat getirince 1 gün sonra ofise davet ederler. Oradaki görüşme sonrası sıkıntı yoksa sizi önermek adına firma ile bağlantıya geçerler.

Her gördüğünüz işe başvurmayın. İlanlar genelde bir süre sonra adlarını ezberleyeceğiniz belli başlı ajanslardan çıkıyor. Bu ajansların gözünde ne istediğini bilmez birisi durumuna düşmemeye çalışın. Her ofisin en ilgili birkaç ilanına başvurun.

İş görüşmelerinde okulunuza, mezuniyet derecenize kimse bakmaz. Eğer uluslararası bir şirkette çalışmadıysanız işyerlerinin adları da çok önemli değil. Onlar için hepsi aynı.

Sadece tecrübeleriniz konuşulur. Teknik mülakatlarda konuşulanlar bile bizim standartlarımıza göre çok basittir. Hazırlıklı olun ve bu görüşmeleri hiç stres yapmayın.

Herkese ilk adı ile hitap edin. Aussie’ler hiyerarşik olmayan, rahat insanlardır. Çoğu iş görüşmesinin amacı kişinin şirket profiline uyup uymadığını tesbit etmektir. Kıyafet, konuşma tarzınız ve bilginiz ile medeni bir insan olduğunuzu ortaya koyun.

Çıkın sahaya ve onlara kim olduğunuzu gösterin. Ödülünüz dünyanın en güzel ülkesinde yaşamak olacak.

Başarılar !

  1. mustafa baltacı
    Ağustos 5, 2015, 6:04 am

    faydalı bir rapor olmuş teşekkürler.benim sorum iş bulma konusunda dil ne kadar önemli normal bir dil kursuna gidip hem daha iyi öğrenip hemde çalışmamız mümkün olurmu bu arada ünili değilim.

    • Ağustos 5, 2015, 10:19 am

      Tabi ki mumkun olur. Dil kursuna giderken calismaya da izin veren baska ulke bilmiyorum ben. Dil kursuna giden Turklerin cogu Turk restoranlarinda garson olarak calisiyorlar. Tek kelime bilmeden buraya gelip garsonluga baslayanlari sahsen biliyorum. Tabi bir de emek yogun isler var. Tasimacilik, meyve toplayicilik gibi. Bunlar da dil bilmeden yapilabilecek isler.

  2. O3ah
    Aralık 6, 2015, 4:46 am

    meyve toplayıcılık vb dil bilmeden yapabilinecek iş varsa ben İngilizceyi Ana dilim gibi biliyorum ben çalışırım nereye arıyorlar adam
    3 aydır avustralyada iş arıyorum yok kimse cevap dahi vermiyor şu an türkiyede bataklık gibi hapis kaldık sanki iş yok beş para etmez buradaki işler de işverenler de
    dışarıya da heryer vize istiyor 300 dolara on iki saat çalışacakmışız üstüne bir de saygısızlık etmek yok kölesisin ya ağzını açamazsın hastalanınca rapor alamazsın resmi tatillerde izin yok
    Allah aşkına adam arayan varsa dil bilmeden ben üzerine İngilizce Rusça da biliyorum çok iyi beni bi yönlendiriverin e mail tutumozan@gmail.com

  3. Fatma
    Şubat 19, 2016, 10:37 pm

    Merhaba, ben de cocugumu Avustralya da okutmak istiyorum. Bu sene teog sınavına giriyor. Şartlar olusursa lise egitimine orda devam etsin istiyorum. Kizimizi yalniz gondermek istemiyorum. Yanin da, ebeveynleri olarak babasiyla ben de gitmek istiyoruz. Ama ingilizcemiz yok. Ben ogretmenim eşim de universite mezunu. Biz ne sekilde oraya gidebiliriz? Bu konuda bilginiz var mi? Ya da gerekli bilgiyi nerden alabilirim?

  4. Evrim
    Nisan 10, 2016, 5:47 am

    Merhaba. ben MBA de tez aşamasında olan orta yaş biriyim. ülkemizdeki adaletsiz iş gücünden dolayı Avustralya da çalışmak istiyorum. mesleki yeterlilik yönünden sayacak olursam: Profesyonel olarak: Grafiker, Web master, Fotoğrafçı (düğün doğum dahil fotoğrafçılık adına her şey), İnsan kaynakları yönetimi, genel iş düzeni sağlanması yönetimi, telekomünikasyon. Belgeli olarak ise iç tetkikçilik eğitimim var fakat deneyimim yok. ayrıca MBA de tez konum COBIT, ITIL gibi IT sektöründeki standartların incelenmesi üzerine bir konum var. bu konuda şansım ne kadar yüksek olur. Başvuruda nelere dikkat etmem gerekli.

  5. Ahmet
    Temmuz 21, 2016, 11:29 pm

    peki dostum ben uniyi melbourne de okumak istiyorum.Gitaristim,garsonluk yapabilirim,yaşlılara bakabilirim,çocuk bakabilirim,fast-food ta çalışabilirim.Melbourne de iş bulabileceğim bir kaynağın varmı peki ? ve şubatta okullar açılıyor. ben ocakta orda olacağım 1 ayda bulabileceğim iş imkanları nelerdir ve dediğim gibi kaynak sıkıntısı çekiyorum yardımcı olurmusun ??

  6. emine
    Ekim 31, 2016, 4:27 am

    Merhaba ben ingiliz dili edebiyatı mezunuyum eğitimle ilgili alanlarda calisabilirim, pedagojik formasyonumda var.Yandalim radyo Televizyon sinema storytelling alanında TÜRKİYE kaynaklı bir kolejden sertifikam da bu alanlarla ilgili de calisabilirim.Avustralyanin insan haklarına verdiği değeri bildigimden bu ülkede yeni bir hayata başlamak istiyorum.

  7. erol
    Aralık 13, 2016, 4:37 am

    Avustralya’da yaşamak için en net bilgileri resmi sitelerden öğrenebilirsiniz.Herşey açıkça anlatılıyor.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

