No worries

Tarihin tozlu sayfalarında kalmış bir gün. Yer Ankara. Kızılay’da şehri bilmeyen 2 genç yol bulmaya çalışıyoruz. Uzunca ama tek sıra, düzenli bir minibüs kuyruğu var Güvenpark’ta. Ülkenin sıra beklemeyi bilen bütün insanları Ankara’da yaşar gibi, böyle bir düzen başka şehirde yoktur.

– Bu minibüs ODTÜ’ye mi gider hocam ?

Arkadaş benden 1 hafta önce Ankara’ya gelmiş ama şimdiden ortama adapte olmuş. Hocam kelimesi nasıl garibime gitti.

ODTÜ’de herkes birbirine hocam diye hitap eder. O güne kadar sizden 20 yaş büyük öğretmenlere hitap etmek için kullandığınız kelimeyi 18 yaşındaki yaşıtınıza söylemek insana tuhaf geliyor.

Sonra bakıyorsunuz ki çok da kullanışlı bir kelime.

– Defterinizi düşürdünüz hocam

– Tavuk suyuna çorba mı hocam ? Evet, hocam.

İlk başlarda söylemeyeyim, tuhaf geliyor diye direnseniz de bu kelime hayatınıza 4 yıllığına girip mezun olunca bir daha dönmemek üzere veda ediyor.

Avustralya’da da böyle bir kelime var “no worries !”

Genelde sizden özür dileyenlere ve teşekkür edenlere kullanılır ama kullanımı bununla sınırlı değil.

İlk günden beri insanlar bana söyleyip duruyor ama ben kimseye söylememek için direniyorum. Hayır, Aussie değilim ben ! Aksanım bile benzemiyor. Kullanmamam lazım.

– You’re welcome

– That’s OK

– It’s all right

– Don’t worry about it

Söylememek için lafı sürekli etrafından dolandırıyorum. Ancak artık direnemiyorum.

Korkarım İngilizcede bundan daha kullanışlı tek bir kelime var. Onu da referans olarak aşağıya ekliyorum.

Okumalık :

  1. Mayıs 29, 2014, 2:24 pm

    No worries mate!

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

