Başlangıç > Göçmenlik üzerine > İletişim becerileri

İletişim becerileri

15 yıl kadar önce Boğaziçi köprüsünden anadolu yakasına geçiyoruz. Arabada 10 yıldır Türkiye’de yaşayan Amerika’lı bir arkadaşım ve onun yabancı misafiri var. O zamanlar KGS, HGS yok. OGS belki var ama lüks tüketim sınıfına girdiği için benim arabada yok.

Parayı uzattım. Gişedeki görevli para üstünü verdi. Teşekkür ederim deyip yoluma devam ettim. Amerikalı, arkadaşına dönüp bak bu adamda istisnai bir durum var, bu memlekette kimse teşekkür etmez görevliye dedi.

Gişe görevlisi otomat haline gelmiş, kimse insan yerine koyup konuşmayı düşünmüyor. Belki mesaisi kısa olsa, daha iyi şartlarda çalışsa o da müşterilerine güler yüzle hizmet verecek, bir iki kelime konuşabilecek.

Amerikalı tesbit edene kadar ben hiç dikkat etmedim. Biz bu kadar iletişimi düşük bir toplum muyuz ? Galiba öyleyiz ki hep birbirimizi yanlış anlıyoruz.

Havacılık forumlarını inceleyin, THY’nin yemek ve hizmet kalitesi övülürken, hosteslerin ne kadar somurtkan ve iletişim konusunda sıkıntılı oldukları eleştirilir.

İstanbul’dan Melbourne’e uçmak için Atatürk havalimanında pasaport kontrol kuyruğunda bekliyorum. Önümdeki yabancı genç polisten pasaportunu aldıktan sonra sağa dönmesi gerekirken sola döndü, tekrar kuyruğa geri dönüyor. Polis gencin arkasından bankoyu dövüyor. Ya gürültüyü duydu, ya yanlış yöne döndüğünü fark etti. Geri dönünce polis ile göz göze geldi. Polis parmağıyla diğer tarafı işaret etti. Günde yüzlerce yabancı ile muhatap olan birinin iletişim tarzı bu mu olmalı ?

Polisin az önceki hiddetinden çekinerek bankoya ilerledim. Damgalanan pasaportumu geri uzatan polise teşekkür ettikten sonra uçağa bindim.

Dünyanın öteki ucuna gidiyorsunuz hem mevsim değişiyor hem zihniyet.

Melbourne havalimanında polis size merhaba hoş geldiniz diyor. Sıra uzun değilse birkaç cümle sohbet de geçiyor aranızda. Pasaportunuzu geri uzatırken teşekkür ederim diyor.

Birisine mail gönderirseniz gelen cevap maili “e-mail’in için teşekkür ederim” şeklinde başlıyor. İş görüşmesi yaptığınızda sizinle görüşen kişiye size ayırdığı zaman için teşekkür eden bir mail atmanız gerekiyor.

İşverenler için çalışanların iletişim becerilerinin iyi olması çok önemli. Satış, iş analisti gibi direk müşteri ile çalışan bir rol alacaksanız daha da önemli.

Bir iş görüşmesinde mülakatı yapan kişi, ben müşterinin CEO’su olayım ve senden teknik olarak yapılmaması gereken bir şey talep ediyorum. Bunun yanlış olduğunu bana nasıl anlatırsın diye sormuştu. Bu tür iletişim yeteneğinizi sınayan sorularla karşılaşıyorsunuz.

İletişim ayrı bir sanat. Karşınızdaki insanın sizin hakkınızda oluşturduğu imaj sözlü ve görsel iletişim yeteneğinizden geçiyor.

Ama en basit kuralı unutmayın. Gülümseyin 🙂 ve teşekkür etmeyi bilin.

  1. Mayıs 30, 2014, 6:47 pm

    Başkalarını bilemem, ama bizim ailemiz için göç etmeyi makul kılan en temel sebep sizin de anlattığınız gibi bu tip insanlar..

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

