Ofis ortamı

Perşembe günü öğleden sonra ofise gittim. Beni Ricardo ile tanıştırdılar. Ricardo Sydney su idaresindeki bir projeye atanmış. Onun yerine ben geçeceğim.

Ricardo yeni arkadaşa neler yaptığını gösterebilir misin ? diye sordu proje yöneticisi. Ricardo çok yoğunum, üstelik son günüm malesef yapamam diye cevap verdi.

Sonradan başka birkaç olayda daha gördüm ki burada insanlar hayır kelimesini bizden daha rahat kullanıyorlar. Pekala, en azından yapamayacağın bir şey için söz vermekten iyi.

Ricardo’nun yerine oturdum. Ricardo ne iş yapar, benden ne bekleniyor hiçbir fikrim yok. Umarım süper zeka bir adam değildi. Girişimci Richard Branson’un şu sözünü aklımdan çıkarmamaya çalışıyorum.

Biri size inanılmaz bir fırsat sunar ancak yapabileceğinizden emin değilseniz, önce evet deyin sonra nasıl yapacağınızı öğrenin

20 kişilik proje grubu olarak Cuma günü toplantı yaptık. Gruptan 3 kişi Hintli ama çok iyi İngilizce konuşuyorlar. Onlar haricinde ana dili İngilizce olmayan bir tek ben varım.

Bunlar da mı göçmen acaba diye 2 Asyalı arkadaşı gözüme kestirdim ama Trevor ve Daniel de burada doğmuş. Ebeveynleri göçmenmiş.

Çalıştığım yer çok resmi ve büyük bir kurum olmasına rağmen ofise gidiş geliş saati, yemek saati gibi kavramlar yok. Sadece günde 8 saat çalışman bekleniyor. Rezerve masa sistemi olmadığından sabah gelince boş bulduğun bir masaya oturuyorsun. 9:30 sonrası gelmemeye çalış yoksa yer bulmak biraz sıkıntılı olur diye hatırlattılar. Ofise 10’da gelen arkadaşlar oluyor. Çanta bırakıp onlara yer kapatıyoruz.

Türkiye’de iş değiştirdiğim zaman yeni işyerinde çalışan bir arkadaşım “Burada gördüğün terslikleri not et. İnsan yeni geldiği zaman gözüne batıyor ama sistemin parçası olunca bir süre sonra kanıksıyorsun, problem olduğunu bile fark etmiyorsun” demişti.

Şu an iyi kötü her şey bana farklı geliyor. Kanıksamadan bir yere yazmam lazım.

 Okumalık :

 

  1. gözde sun
    Haziran 8, 2014, 4:09 pm

    Öncelikle yeni işinizi tebrik ediyor ve başarılar diliyorum. Türkiye’de iyi bir eğitim aldığınız ve büyük şirketlerde çalıştığınız için merak ettiğim iki husus var. Bu işe geçici iş olarak mı bakıyorsunuz? Bir de buradan kazandığınızla ailenizi getirip geçindirebilecek misiniz? Umarım onlarla da tez vakitte kavuşursunuz. Selam ve saygılarımla. .

    • Haziran 9, 2014, 10:35 am

      Merhaba Gözde,
      Ben en az bir yıl bu işte çalışmayı istiyorum. Umarım işverenim de beni o kadar tutmayı planlıyordur. Kira ve faturalar Türkiye’ye göre çok çok yüksek. Dışarıda yeme, gezme gibi mecburi olmayan harcamalardan kısıntı yapmak gerekiyor. Para biriktirmek ise hayal gibi bir şey. Ailem de yakın zamanda bana katılacak. Gün sayıyoruz 🙂

  2. Haziran 19, 2014, 3:29 pm

    Sayın Tinman gelişmeleri merakla bekliyoruz 🙂

  3. Özgür Ünat
    Nisan 8, 2015, 8:40 pm

    Merhaba Tinman,

    Blogunu işi gücü bırakıp ekranın arkasına gömülmüş vaziyette son 2 saattir okuyorum, bugünün işleri yarına kaldı artık 🙂

    Yazdıklarını okurken aramızda pek çok ortak yön olduğunu farkettim. Biz de sizin gibi 2 çocuk, burada işimiz halimiz yerinde, ama saçmalıklar, politikalar, hizmet kalitesizliği, verginin karşılıksızlığı, eğitim sistemi, çocuklarının geleceği konusunda korkular vs derken, daha önce de 8 yıl dünyanın çeşitli yerlerinde iş amacıyla yaşamanın vermiş olduğu cesaretle Avustralya göçmenlik sürecini başlatıyoruz yakında, Türkiye’de MARA kayıtlı bir ajans üzerinden görüteceğiz işlemleri.

    İş bulma süreci sırasında nerelerden iş aradın, kaç tane görüşme yapıp kaçıncısında işe girdin, ne kadar vakit aldı (birkaç ay gibi görünüyor) bu sırada paylaşımlı evlerde yaşarken ne kadar aylık masraf oldu vs konularına pek değinmemişsin. Ayrıca şu anki gelirinle nasıl bir yaşam standardı sağlayabiliyorsun?

    Yazdığın blogu devam ettir lütfen, dediğin gibi yurt dışına yerleşen insanlar ilk heyecanla başlattıkları blogları sonra rutine alışınca bırakıyorlar – benim bir zamanlar 2 posttan ibaret Singapur blogum gibi 🙂

    Kendine iyi bak,
    Özgür

    • Nisan 9, 2015, 10:55 am

      Merhaba Özgür, sonraki yazıda bahsedeceği bu konulardan söz 🙂

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

