Başlangıç > Göçmenlik üzerine > İkametgah ilmuhaberi

İkametgah ilmuhaberi

Bazı işler o kadar kolay yürüyor ki sonunda bir terslik ya da eksiklik var hissine kapılıyorsunuz. 15 yıldır Avustralya’da yaşayan bir arkadaşım var. Geçenlerde telefonda konuşuyoruz.

– Eve telefon ve internet bağlatmak için form doldurdum. Şu gün ve saatte modem ve telefonunuzu evdeki prize bağlayarak kullanmaya başlayabilirsiniz diye mesaj geldi.
– Evet
– Bu adamlar benden tapu, kira sözleşmesi gibi bir şey istemeyecek mi ? Nereden biliyorlar benim orada oturduğumu ?
– O dokümanları faks çekiyorsun heralde
– Yok istemediler. Kimlik de istemediler adım, mail adresim ve cep numaram dışında bir bilgi girmedim.
– Pasaport numaranı istiyorlardı sanırım.
– Yok öyle bir bilgi vermedim. Şimdi ıslak imza olmayacak mı, sözleşme imzalamayacak mıyım ben ?
– Hatırlayamadım. Biz alalı çok zaman oldu

Sorular arka arkaya gelince eşinden destek almak için sesleniyor.

– Canııım biz sözleşme imzalamış mıydık internet için ? … Yok bir şey imzalamamışız.

Sonrasında elektrik için de aynı tecrübeyi yaşadım.Bu bölgede 10 kadar elektrik firması, her birinin 3-5 tarifesi var. Hangisini seçsem ateş pahası olduğunu bildiğim için çok araştırmadım. Elektriğin en pahalı olduğu ülke sanırım burası. Buna rağmen kimsenin tasarruftan haberi yok.

Tahmini tüketim miktarı üzerinden bana uygun görünen bir firmayı seçtim. Web sayfalarından şu gün şu adrese taşınıyorum, şu tarife üzerinden elektrik almak istiyorum şeklinde bir form doldurdum. Bizi seçtiğiniz için teşekkürler, abone numaranız şudur şeklinde bir mail gönderdiler. İşlemleri belgesiz yaptığınız yetmezmiş gibi gelen faturayı da adres ispat belgesi olarak kullanıyorsunuz.

Bankamın internet şubesinden yeni banka kartı için başvuru yaptım. 10 gün sonra kart posta ile geldi ancak şifre yok kartı kullanamıyorum. Şifre de karttan 10 gün sonra yine posta ile geldi. Birisi posta kutumu kontrol ediyor olsa kartımı, şifremi benden önce ele geçirecek, başlayacak harcamaya. Posta kutularının çoğunda kilit yok burada.

Bu tür hinliklere bir tek bizim kafamız çalışıyor da o yüzden mi her işimizde bu kadar evrakla boğuşuyoruz acaba ?

  1. Temmuz 3, 2014, 12:18 am

    Adres bilgileriniz adınızla birlikte merkezibir sistemde tutuluyor olabilir mi acaba? Sanırım bir ara merkezi bir kiracı veritabanı gibi birşeyden bahsetmiştiniz tam emin değilim ama. Öyle ise belki adresle sizin birçok bilginizi eşlemiş olabilirler (pasaport vs), sonrasında sadece adres isim vermek yeterli oluyordur, tamamen tahmin ediyorum.

    Ben de çok merak ettim sistem hakkında bilgi verebilirseniz iyi olur. Ama kredi karı ve akabinde gelen şifre bariz güvenlik açığı. Herşeyin postayla gelmesi zaten bir risk değil mi?

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

