Alışamadım

Trev sabah işe gelirken bir café’den kahvaltı paketletmiş.

– Bak Türk ekmeği üzerine vegemite yaptırdım.
– Türk ekmeği de ne ola ki ?
– Aaa. Sen Türksün ama Türk ekmeğini bilmiyor musun ?
– Valla bizde ekmeğe ekmek derler.

Bir Güney Afrikalı, bir Avustralyalı seferber oldu bana Türk ekmeğini tarif etmeye çalışıyor. Uzun olurmuş, gözenekli olurmuş, pek lezzetliymiş.

Google’dan fotoğraflar bulundu. Bizim ramazan pidesinin ince ve uzun olanını andırıyor ama bizim Türkiye’de aldığımız hiçbir ekmeğe benzemiyor.

Türksün ama Türk ekmeği yememişsin al bari tadına bak diye bir parça verdiler. Gerçekten güzel. Üstelik vegemite’a rağmen.

Turkish Bread

Turkish Bread

Ekmeği yataylamasına ortadan kesiyorsun. Kızarttıktan sonra tereyağı sürüp az da vegemite ekleyince harika oluyor. Bu sayede eve vegemite almaya başladım. Bu tuhaf şeye bile alıştıysam insan her şeye zamanla alışır.

Beyniniz algıladıklarınızı şartlandığı şekilde yorumluyor. Durumun tam tersi olduğunu fark edince enteresan şaşkınlık anları yaşanıyor.

İlk geldiğim zaman sürücüsü olmayan arabaları gördüğümde çok şaşırmıştım. Ne oluyor demeye kalmadan direksiyonun öteki tarafta olduğunu hatırlıyorsunuz.

Ya da yol müsait değilken yan yoldan ana yola çıkan arabalar görüyorsunuz. Eyvah kaza olacak derken arabanın gitmesi gereken sol şeritin müsait olduğunu fark ediyorsunuz.

Ev ilanlarına bakıyorum. Emlakçı evimiz şöyle güzel böyle güzel diye ballandıra ballandıra anlatmış. Ancak Kuzey cephedir diye de sonuna not düşmüş.

Buranın emlakçıları ne dürüst insanlar, evi iyisiyle kötüsüyle anlatmışlar ona göre değerlendirip karar veriyorsun diye düşündüm. Ama bu işte bir terslik var sanki. En uzun şaşkınlık bu sürdü. Birkaç saniye okuduğumu anlamlandırmaya çalıştım. Tekrar tekrar okudum.

Doğru ya güney yarımkürede evlerin kuzeye bakması aranan bir özellik !

Avustralya’ya gelen ilk Avrupalılar alışkanlık ile evlerini güney cephe inşa etmişler. Sonradan bakmışlar ki güneş hep evin arkasında kalıyor.

Alışkanlıkları kırmak zordur ama tecrübe ve zamanla herşeye alışırsınız.

Okumalık :

  1. Temmuz 18, 2014, 5:44 pm

    Yeni yazıları merakla bekliyoruz.. Ee hadi ama.. 🙂

  2. Ceyda
    Aralık 20, 2015, 9:34 am

    😂😂😂(eki de dahil bu yazıya ithafen)

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

