Sefer tası

Ağustos 12, 2014 Yorum bırakın Go to comments

Günlükte 50 postayı devirmenin verdiği rahatlıkla bir güzel izin verdim kendime. Sık yazmayınca fikirler havada uçuşacak her geri dönüşümde. Artık ne, nasıl yapılır gibi bilgi veren yazılar yazmıyorum. Avustralya’ya kadar geldiyseniz elektrik, su bağlatmak için de buraya bakmayacaksınız ya.

Siz hiç Avustralya’ya göç eden diğer insanların bloglarını okudunuz mu ? Ben gelmeden önce çok okudum. Çoğunluk bir heyecan ile yazar, bir süre sonra yazmaz olur. Çünkü insan bir rutinden çıkıp diğerinin parçası olunca yazacak konular tükenmeye başlar. Üstelik buranın halkı tembeldir. Yazın plaja gitmek ile blog yazmak seçenekleri arasında haksız bir rekabet var.

Hadi başlayalım…

İnanılmaz ama yurt dışında doğan, anne ve babasının oturum izni olan bir bebek için vize işlemleri 12-14 ay arası sürüyor. Yeni doğan bir çocuk için adli sicil araştırması yaptıklarını farz edemeyeceğimize göre bu süre memurların plajdan dönmesini beklemekle geçiyor. 101 nolu çocuk vizesinin maliyeti $4150.

Bir tembele rastlayan her iş sürünüyor. Satın aldığım yatak 2 tane karton kutu içinde gönderildi. Ancak birinci kutuda queen ikinci kutuda double yatağa ait parçalar gönderilmiş. Yatak dikdörtgen yerine trapezoid şeklini alınca durumu fark ettim. 3 gün sonra gelen servis elemanı doğru parçaları getirip bu sefer eski tüm parçaları götürdü. Sonraki gelişte yanlışlıkla götürdüğü parçaları geri getirmek için sabah 6:30 da zili çalıp evde bulamadım deyip geri döndü. Tekrar geldiği zaman 4 parçayı eksik getirdiğini fark etti. Kalan 4 parça için 4 kere telefon edildi, merkeze şikayet maili atıldı. Kalan parçalar posta ile gönderildi. Yatak bir türlü birleşmediği için 3 hafta yerde yatıldı. Birleşmeyen mobilyaların maliyeti $3000.

Internet bağlantımız 20 günde sağlanabildi. Bir arkadaşım 2 ayda bağlananlar var sen şanslısın yorumunda bulundu. Bu süre içinde biri Telstra’dan, biri TPG’den iki teknisyen problemi çözmeye çalıştı. Çalışmalar bana fatura edildi. Ortada daha internet yok iken kredi kartımdan çekilen toplam masraf $180.

Melbourne’e ilk geldiğim gece yolların, sokakların karanlığına şaşırmıştım. Hava karardıktan sonra eve döndüğüm zamanlar cep telefonunun ışığı ile yürümek zorunda kalıyordum. Sokak tabelalarını göremeyip yanlış yola girdiğim çok oldu. Gece karanlığında hamam böcekleri dışarı çıkmaya başlıyor. Bazen kaldırımda yürürken cep telefonu ışığında kaçışmaya başlıyorlar.
Arka balkonumuz eşcinsel bir çiftin bahçesine bakıyor. Evlerinde perde olmadığı için ister istemez görüyoruz her yaptıklarını. Heteroseksüel çiftlerden çok daha hareketli bir aşk hayatları var. Oysa ışıklarını söndürseler en azından elektrik masrafından tasarruf ederler. 3 aylık elektrik faturası $600.

Şehrin tek tramvay hattına yakın oturuyorum. Şehir küçük. Her gün gördüğüm yolcuları ezberledim neredeyse. Oduncu gömlekli metalci abi her zaman güneş gözlüğü takıyor. Nerede olursanız olun sanki size bakıyor gibi bir duruşu var. Gömlek K-Mart’ta $20. Lillyfield’dan binen kokoş abla yanlışlıkla toplu taşımaya binmiş gibi duruyor. Ayakta kalırsa yan gözle boş yer var mı diye sürekli etrafı süzüyor. Sarışın biletçi çocuk tramvayın neşe kaynağı. Hep yüksek sesle konuşup, yolculara takılmadan edemiyor. Part time çalışıyor galiba ki sadece sabahları görüyorum. Hostes misali giyinen abla sadece hafta sonları görev başında. İlk gördüğümde yeni biletçi konsepti deniyorlar sanmıştım. Tek yön gidiş dönüş $6.40 ama haftalık bilet alırsanız maliyet $23.

Tatile çıkan insanlar evlerini olmadıkları süre için kiraya veriyorlar. Siz yokken evinizde başkası kalıyor, boş eve kira ödememiş oluyorsunuz. Günlük kira artı fatura gideriyle birçok ülkede 5 yıldızlı otelde kalabilirsiniz. 2+1 ev için günlük kira giderimiz $100.

Sydney dünyanın emlak fiyatları en yüksek şehirlerinden. Buna rağmen geçen hafta satışa çıkan evlerin %83’ü aynı gün satılmış. Mütevazi bir ev satın alırsam 30 yıl boyunca bankaya ödemem gereken para haftada $1373.

Bulunduğumuz inner west bölgesinde çoğu kreşte sıra var. Bazılarında sıra 3 yılı buluyor. Hamile olduğunuzu öğrenince kreş sırasına yazılıyorsunuz, çocuk 2 yaşına gelince sıra geliyor. Ortalama kreş maliyeti günlük $103.

Devlet her gün sosyal yardım olarak ortalama $400 milyon, yılda $90 milyar dağıtıyor. Bu pastadan bizim banka hesabına düşen günde $10.

İşyerleri yemek vermediği için çoğu kişi evden yemek getiriyor. Türkiye’de klavyeleri ters çevirip sallayınca genelde masa başında yenen simitlerin susamları düşer. Burada ekseriyetle pirinç ve salata artıkları düşüyor. Öğle yemeğini dışarıda yemenin ortalama maliyeti haftada 65$.

Mecburi masraflardan kısmanın yolu yok. Bu gidişle sefer tasına devam.

Town Hall'dan havalimanina (trenle 10 dk) gidiş dönüş bileti $31.40. Bu da mı gol değil Sydney ?

Town Hall’dan havalimanina (trenle 10 dk) gidiş dönüş bileti $31.40. Bu da mı gol değil Sydney ?

  1. Ağustos 13, 2014, 12:30 am

    Selam,
    Yazılarını takip ediyorum, seni ilk defa bu kadar olumsuz yazarken görüyorum 🙂
    Avustralya’ya kadar geldiğimizde elektrik, su bağlatmak için de bildiğin buraya bakacağız 🙂
    Keep calm and carry on! 😉

  2. Ağustos 14, 2014, 6:52 pm

    Hocam günlük kira gideriniz 100 dolarsa eviniz gerçekten çok güzel olmalı.

    • Eylül 19, 2014, 9:43 pm

      Güzel olduğundan değil Sydney’de ev fıyatları dudak uçuklatıyor. 2+1 apartman dairesi için bu kirayı veriyorum. Evin tek lüksü şehre yakın oluşu (5 km)

  3. Ağustos 14, 2014, 8:13 pm

    Çoğu bitti azı kaldı.. Sıkmayın canınızı.. Yatak da alınır, vize de.. En güzel gün doğumu fırtınadan sonra başlar ve her doğum sancılıdır, değil mi ama? Siz orada çok uzak kaldınız Türkiye’den.. Gidiş sebeplerinizi unuttunuz.. Bence şu anda yapmanız gereken gitme sebepleriniz hakkında yazdığınız yazınızı okuyup hafızanızı canlandırmak.. Sonuç olarak bizler hala “o sebepler” ile yaşamaya devam etmeye mecburuz. Ve her geçen gün daha da kötü oluyor.. Artık eğitim, okumak, çalışmak değil de neye inandığınız ya da neye mensup olduğunuz göreceğiniz değeri belirliyor.. Doğru yoldasınız.. Devam.. Belki siz rahat edemeyeceksiniz, ama çocuğunuz kurtulacak .. Değer mi? Değer!

    • Fatih Öztürk
      Mart 17, 2016, 3:12 am

      Cok hakli bir cevap olmus. Bizler turkiyede cenderenin ortasindayiz. Evet belki ekonomik anlamda belirli bir seviyeden sonraki meslekler rahat yasiyor ama evinde veya disarda para harcarken rahatiz. Ote yandan her gun yeni bir maceraya veya kaosa gebe bir ahval icerisinde gunlerimiz geciyor. Hele ki birazda paranoyayi seviyorasak evden cikip geri donene kadar acaba basima ne gelecek kuruntusuyla kafayi yememek elde degil. Her gun sosyal yasamin izdirabini yasiyoruz bunu reddedip evde oturdugunuzda ise bir hapishaneden farki kaliyor mu? Evet bir cok blog okudum bende arastirdim sorusturdum, oraya yerlesmis insanlarla iletisim kurdum. Aldiklarinizi belki veriyorsunuz ama siz degil herkes veriyor. Sistemleri herkese esit. Burada kisiye ozel sistem turetiliyor. Demissiniz ya karanlik sokakta cep telefonu isigiyla yuruyorum yanlis sokaklara girdim. Turkiye karanli ucra bir yerde girin o sokagada belasiz sekilde cikarsaniz 2 rekat sukur namazi kilin. Hani yazmistiniz parkta cocugum oynarken hangi magandanin kor kursunu gelecek diye var mi orada maganda yada ulu orta ates eden birisi? Butun tabelalar kursun izleriyle dolu burada hatirlatayim. Girdiginiz hangi kuyrukta kaynak var? Ses cikarsan bir dert cikarmasan bir dert icindeyiz. 2 ayda internet baglatiliyor baglansin en azindan yogunluktan dersiniz burada ayni durumda acaba kac kisiyi onume soktularda uzadi diyoruz. Vay vay vayyyyyy. Uzerinizdeki olu topragi umarim gitmistir. Daha yeni yazilarinizi sirayla okuyorum. Ama yorum yapmadan gecemedim. Su akar yatagini bulur. Her sey gonlunuzce olsun.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

