Başlangıç > Göçmenlik üzerine > Sıcak hava dalgası

Sıcak hava dalgası

Aralık 19, 2015 Yorum bırakın Go to comments

2015 blog açısından çok verimsiz bir yıl oldu. Geriye dönüp bakıyorum da yazdığım yazı sayısı topu topu 3 imiş.

Önce 2014 yılı sonunda ailemize yeni bir fert katıldı. Bebek telaşı, uykusuz geceler derken 2015’in ilk birkaç ayı geçti gitti.

Sonra Netflix Avustralya pazarına girdi. Aylık 9 dolara dünyanın dizisini filmini yüksek çözünürlükte seyredebiliyorsunuz. Hadi şu diziye başlayalım, hadi bu filmi de seyredelim derken aptal kutusunun karşısında takıldık kaldık. Baktım ki TV seyretmekten başka bir şey yapmaya vakit kalmıyor Netflix’i de iptal ettirdim.

Senenin ortasında araba satın aldım. Araba almışken gezmeden olmaz. Tam da havalar ısınmaya başlamışken haydi pikniğe, yüzmeye, daha önce toplu taşıma ile gidemediğimiz yerleri görmeye derken her daim gezer olduk. İşin güzel yanı bu araba dünyanın en pahalı benzinini de yakmıyor. Deponun tamamını doldursanız bile paypass[1] ile ödeyip geçiyorsunuz.

Şehir de yardımcı olmuyor. Sürekli bir yerlerde aktivite var. Bir yandan sertifikasyon sınavlarıma çalışıp diğer yandan hafta sonu çocukları hangi aktiviteye götürsek diye plan yapmaya çalışıyorum.

Yazmak için tek vakit çocukları yatırdıktan sonra kalıyor ama benim de enerjim artık azalmış oluyor.

Merak etmeyin bahaneler kısmı buraya kadar :=)

Avustralya okyanus ve iç kısımlardaki çöl ikliminden dolayı Türkiye’den çok farklı bir iklime sahip. Örneğin burada sıcak hava dalgası denen bir doğa olayı var. Bu dalga şehre geldiği an ısı bir anda yükseliyor. Mesela öğleden sonra saat 3’te ısı bir anda artmaya başlıyor ve 1-2 saat içinde 10 derece birden yükseliyor.

Son sıcak hava dalgasına iş çıkışı yakalandım. Saat 5:30 ta klimalı ofis ortamından çıkar çıkmaz yüzüme vuran sıcaktan ilk önce neye uğradığımı anlayamadım. Daha önce Mısır ve Dubai’de bulundum ama böyle bir sıcak hiç görmemiştim (belki yazın en sıcak günlerinde böyle oluyordur).

Eve varınca akşam yemeğini balkonda yemeye karar verdik. Havada en ufak bir esinti olmadığı için vantilatörü de balkona koydum ama sıcak sıcak üflüyor. Adeta saç kurutma makinesi gibi. Bu sıcakta nefes almak bile zor.

Alnımızdan şıpır şıpır terler damlarken bir yandan da yemek yemeye çalışıyoruz ki bir anda ağaçların yaprakları hareketlenmeye başladı. Güneşte kalmış arabaya binip de klimayı açarsınız ya aynı onun gibi yüzümüze soğuk bir hava vurmaya başladı. Birkaç saniye içinde sıcaklık 5-10 derece düşüverdi. Sıcak hava dalgası gitmişti.

Önce vantilatörü kapattık sonra apar topar üzerimize bir şeyler aldık. Çocuklar üşümesin diye yemeği balkondan içerideki masaya taşıdık.

Çok tuhaf, bu ülkeye taşınmasam hiç yaşayamayacağım bir tecrübe olduğunu düşündüm kendi kendime.

Bu hava olaylarının ne tür sonuçları olduğuna da bir sonraki yazıda değineceğim.

[1] Küçük alışverişler için tasarlanmış, şifre girmeden kartı POS cihazına yaklaştırarak yapılan ödeme türü.

  1. Kerim
    Aralık 19, 2015, 6:02 am

    Sayın yazar ,

    İlgi ile takip ediyoruz, yoğunluğunuz ve ailenize zaman ayırmanızı anlayabiliyoruz ama bizleride ihmal etmeyin , bu sayfayı her gün kontrol eden bizler için yılda 3 yazı çok az : )

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

