Başlangıç > Göçmenlik üzerine > Alternatif bir tatil

Alternatif bir tatil

On yıl önce iki arkadaşımla alternatif bir tatil yapalım düşüncesi ile yazın Karadeniz yaylalarını gezmeye gitmiştik. Bir hafta boyunca neredeyse güneş yüzü göremedik ama yine de Kaçkarların tepesinde gezinmek, yemyeşil doğa ile buluşmak harika bir deneyimdi. Tekrar gelmek lazım dedik ayrılırken. Ancak bir daha kısmet olmadı.

Tatil demek bize göre deniz ve güneş demek. Denize girmeyince ister istemez o yıl tatil yapmamışım hissine kapılıyorum.

Noel zamanı burada şirketler kapanıyor ve çalışanları mecburi yıllık izne çıkarıyor. Firma kaç gün kapanıyorsa o kadar yıllık izin kullanmak mecburi. 2-3 hafta civarı kapatıyor çoğu firma ve bu tarihler birbirine uymuyor. Mesela bizim firmamız 2.5 hafta kapalı kalıp Salı günü işbaşı yaptı. Tatile 3-4 ay kala hangi tarihler arası firmanın kapalı olacağına yönetim karar verip duyuru yapıyor.

Tatilden dönüyorsunuz, bakıyorsunuz iş yaptığınız firmanın çalışanları halen tatilde. Aralık ve Ocak ayları Noel geldi, Noel bitti, yeni yıl geldi, firma açıldı, kapandı, çalıştığım kişi izni uzatmış yurt dışından dönmemiş derken elle tutulur bir iş yapamadan geçiyor.

Madem mecburi izin kullanacağız, noel de yazın en sıcak günlerine denk geliyor, o halde bir deniz tatili yapmanın tam zamanı diye düşünerek 2 ay önceden otel rezervasyonlarımızı yaptık. Ücretleri peşin olarak ödedik.

Tatil zamanı gelince ise tam bir hayal kırıklığı ! Evden adımımızı attığımız andan, döndüğümüz ana kadar 4 gün sürekli yağmur yağdı. Biz yazların sıcak ve kurak, kışların ılık ve yağışlı olduğu bir iklimde büyüdüğümiz için yazın böyle sürprizlere hazırlıklı değiliz. Sydney’de ise her mevsimde sağanak yağmura yakalanma olasılığınız aynı.

Karadeniz’e tekrar gitme fırsatımız olmadı ama bu tatilde Karadeniz bize geldi. Fotoğrafları görünce daha iyi anlayacaksınız.

İlk durağımız Canberra. Buraya daha önce Turist gözüyle Sydney ve Canberra adlı yazıda değinmiştim. Bu sefer süremiz kısıtlı olduğu için sadece parlamento binasını geziyoruz. . Asıl geliş amacımız olan Canberra’da yaşayan 2 ayrı arkadaşımızla buluşup laflamak için kullanıyoruz zamanı.

Parlamento binası

Sonraki gün tekrar yola çıkıyoruz Batemans Bay’e doğru. Yolda uğradığımız Bungendore hediyelik eşyaların satıldığı şirin bir yer. Özellikle deri eşyalar satan bir dükkan var ki hangi hayvanın derisini arasanız bulabilirsiniz. İçerisi tıka basa deri eşyalar ile dolu.

WP_20160104_11_26_25_Pro

Bungendero köy meydanı

Avustralya’da köy ya da kasaba gibi küçük yerleşim yerleri, Sydney gibi büyük bir şehrin mahallesini andırıyor. Küçük yerlerde bile tanıdık süpermarket zincirleri, fast food restaurantlarına, barlara rastlayabilirsiniz.

Yol boyunca sahile doğru yaklaştıkça yeşillik artmaya başlıyor. Bazı yerlerde ağaçlar o kadar büyük ve sık ki zaten yağmurdan dolayı az olan gün ışığı iyice kayboluyor.

Sonunda Conjola civarındaki otelimize varıyoruz. Arabayi otelin önüne park ediyorum. Bu esnada yağmur o kadar şiddetli ki 15 dakika arabadan çıkamıyoruz.

WP_20160105_10_30_50_Pro

Bu da otelin bahçesinden çevrenin görünümü. Karadeniz bölgesini aratmıyor.

WP_20160105_18_08_33_Pro

Conjola gölü civarında yanımıza gelen wallaby sürüsünün bir üyesi. Yanımızdaki krakerleri bitirdikten sonra ormanın içine doğru gözden kayboluyor. Bunlar vahşi hayvanlar ancak insanlar tarafından beslenmeye alıştıkları için genelde kamp alanları civarında takılıyorlar.

WP_20160105_13_52_27_Pro

Planımızda dünyanın en beyaz kumlarının olduğu Hyams plajında denize girmek de vardı ancak yola çıkmadan önce köpekbalıkları sahile çok yaklaştığı için plajın kapatıldığı haberini alıyoruz. Yağmur da göz açtırmayınca bu seferlik orayı pas geçip eve geri dönmeye karar veriyoruz.

Çıktığımız yaz tatili denize giremeden son buluyor. Neyse ki Sydney’de denize girmek için tatile çıkmaya gerek yok. Şehrin içindeki plajların tadını çıkarmak için hafta sonlarının güneşli olmasını dört gözle bekliyor olacağız.